Powered By Blogger

Monday, January 2, 2012

Impian dan Doa 2012


Syukur Alhamdulillah pada tahun 2012 aku masih bernafas lagi...
Tahun 2012 telah memasuki hari ker 3, rasanya aku semakin serabut dan agak tertekan dengan keje main2 aku nihh... Aku harap tahun ini aku boleh dapat tukar keje yang betul betul yang aku suka plus gaji yang tinggi..maklomlah dok KL, mana lar larat nak berhutang jer..nak beli peti ais pon berhutang..adoi...

Dalam dok hapi nak kawin nih..sebenarnya macam2 masalah dah start timbul..huhuhuhu
nak beli rumah tak lepas..makin mahai plak rumah lar ni...harga dok main RM300k - RM500k!!?
ingat semua orang keje jadi MANAGER ker?gila ka apa...yang aku dok bengang nihhh yang keje gaji gred N27 pon lepas wat loan...aku yg ader degree + plus gaji xsampai 2k (haa..kantoi habaq gaji) pon payah dpat loan..bertuah lar depa keja ngan GOMEN tapi sibuk nak wat reformasi..chittttt... pape pon bersyukur lar apa yang ada...harap perjalanan majlis kahwin aku berjalan lancar hendaknya...

FAKTA 2012
masuk tahun 2012 aku dah 29 tahun
masuk tahun 2012 aku kahwin bulan tigaa
masuk tahun 2012 banyak hutang bertimbun lagi (kereta,rumah,RHB loan, MARA)
masuk tahun 2012 aku nak kena tanggung banyak orang nih (umi, sellah n bakal anak sendiri)
masuk tahun 2012 bakal tinggal berdua (pas kawin yer)
masuk tahun 2012 i will say goodbye to all ex-boyfriend termasuk Azizi (sebab azizi  dapat title suami)
masuk tahun 2012 badan bigger than last year (sekarng ni memag dah naik pon)
masuk tahun 2012 harga rumah dah naik (memang menyewa sampai ke tua jelah)
masuk tahun 2012 loan susah nak dapat (dengar kat Buletin Utama ritu)
masuk tahun 2012 harga barang NAIK
masuk tahun 2012 minyak petrol mesti NAIK
masuk tahun 2012 KERAJAAN pon boley tukar
masuk tahun 2012 KIAMAT kah?? iskkkkk..plez jangan caya dakyah freemanson k




MONOLOG MIMPI MAT JENIN

masuk tahun 2012 harap aku dapat keje komponi BESAQ
masuk tahun 2012 harap aku dapat anak cepat2
masuk tahun 2012 harap dapat setel hutang on time
masuk tahun 2012 harap aku dapat beri kesenagan kepada famili aku
masuk tahun 2012 harap aman damai lah bakal rumah tangga aku nanti yer
masuk tahun 2012 harap dapat jadi isteri yang mithali
masuk tahun 2012 harap aku dapat kuruskan badan aku at least 2kilo tahun nihh
masuk tahun 2012 harap dapat bli rumah teres tahun ni
masuk tahun 2012 harap sukses dalam AMWAY..insya Allah
masuk tahun 2012 harap belajar jimat cermat
masuk tahun 2012 harap dapat keje dekat ngan rumah...
masuk tahun 2012 KERAJAAN pon boley tukar, tukar ape yer??? improvement dari semua aspek...
masuk tahun 2012 harap ALLAH panjangkan umur aku, azizi, famili aku, and famili azizi, dan sihat tubuh badan...AMINN




No comments:

Post a Comment

Pengumpat Fefara