Powered By Blogger

Tuesday, October 4, 2011

Calvary Church - agenda tersirat


Baru baru ni kita dikejutkan pembinaan Calvary Church dekat Bukit Jalil yang dikatakan paling besar di Asia...
aku agak terkejut lar sebenarnya aku hari hari lalu kawasan tempat yang diorang nak wat tuh..sebab nak pergi tempat keje aku lebih kurang 3km jer dari kawasan tuh...
bebalik citer pasal gereja nih...CEO opis aku ni penganut kristian (Cina), atas opis aku ni pon ader mini gereja...kalo korang nak tau kat area Jalil Link, atas New Town Coffee tu lar opis aku dan gereja.
 aku ader tnya kat boss aku ni pasal gereja yang orang kecohkan2 ni...so bos aku pon citer lar sket pasal gereja nih, dia cakap tak semua tu bangunan gereja, ada convention center, saper2 pon leh booking kalo nak wat pape function. kemudian aku tanya lagi bape kos wat gereja nii? dia cakap RM100 juta lebih.... (wowww......banyaknya duit korang)..so saya tanya (bizi body kann??)lagi mana dapat sumer duit nih..dia cakap gereja Damansara kasi...sebab dia AJK Gereja kat sana...dia cakap lagi setiap bulan orang kristian kena bayar "zakat" sebanyak 10% dari gaji yang dia dapat..dia cakap mengikut kitab Perjanjian Lama, dulu kena zakat kambing, sekarang duit lar...sebab tu diorang banyak duit...(ooo...gitu cternyerrr) ntah betol ker tidak larr...

No comments:

Post a Comment

Pengumpat Fefara